Guia del nou TPV Square
TPV Square és millor que mai. Hem millorat la interfície d’usuari que coneixes en certs punts clau que et facilitaran la gestió del dia a dia. Hi hem afegit funcions i hem redissenyat l’estil de navegació i el procés de pagament, de manera el teu negoci pugui rendir encara més.
Novetats
A part del nuevo rediseño de Ajustes, l’aplicació de Square s’ha transformat per simplificar la interacció amb el TPV.
El Teclat numèric i les seccions Col·lecció i Favorits han passat de la part inferior a la part superior de la pantalla als dispositius iOS i Android i a l’Square Terminal. Les mateixes eines estaran disponibles al costat esquerre de la pantalla de l’Square Register.
A partir d’ara, l’opció d’afegir un client a la venda està perfectament integrada al procés de pagament.
Gestiona fàcilment els saldos, els informes, les factures, els articles, els clients, les comandes i la configuració mitjançant el menú ≡ Més perquè el negoci funcioni de manera eficient i sense entrebancs.

Comença
Abans de començar:
Comprova que hagis has descarregat la versió més recent de l’aplicació de TPV Square a un telèfon intel·ligent o tauleta compatible.
Els venedors de Square poden fer servir qualsevol dispositiu compatible per accedir a les importants millores i funcionalitats que Square llançarà a partir d’ara.
Un cop hagis descarregat l’aplicació, inicia la sessió amb l’adreça electrònica i la contrasenya vinculades al teu compte de Square o un codi de dispositiu.
Nota: si estàs fent servir l’Square Register o l’Square Terminal, hauràs de comprovar que el programari estigui actualitzat abans de fer servir les noves funcions. Pots obtenir més informació sobre com actualitzar l’Square Register i l’Square Terminal.

Dona’t d’alta
Nota: a partir del 22 de juny del 2023, els venedors de Square ja no podran tornar al TPV Square original.
Per passar-te al nou disseny del TPV Square:
Toca ≡ Més > Configuració > Procés de pagament.
A Disseny, toca Passa’t al nou TPV Square per implementar els canvis al TPV.

Personalitza la quadrícula d’articles
Els venedors que facin servir l’aplicació de TPV Square en un dispositiu mòbil o l’Square Terminal podran crear una quadrícula d’articles des de la secció de Favorits de la pantalla del Procés de pagament. Amb aquesta funció, es poden afegir articles i categories d’ús freqüent (així com targetes regal i descomptes) a la pantalla principal del Procés de pagament, per fer-ho més fàcil.
Personalitza el menú principal
Pots personalitzar el menú principal per ajustar-lo a allò que necessites tenir més a mà. Tria quines eines vols veure a la pantalla principal per accedir-hi a l’instant i quines vols que es guardin dins del botó ≡ Més. Pots afegir o eliminar fins a dues eines.
Nota: les seccions Procés de pagament i Notificacions sempre es mostren al menú principal per accedir-hi ràpidament. Si vols personalitzar la barra de menús:
A l’aplicació de Square, toca ≡ Més.
Toca Personalitza.
Afegeix les eines d’ús freqüents a la barra de pestanyes perquè sempre es mostrin al costat de Procés de pagament i Notificacions.
Toca Desa.

Accepta pagaments
Tot i que el procés de pagament ha experimentat alguns petits canvis, continuen vigents totes les funcions que esperes de Square. Tant si fas servir el Teclat numèric per introduir un import com si tries els articles des de la Col·lecció d’articles o els Favorits, podràs continuar acceptant pagaments de manera ràpida i senzilla en qualsevol moment. També podràs afegir clients directament durant el procés de pagament i, així, ampliar la cartera de clients amb cada venda i fidelitzar-los amb productes com Fidelització Square i Marketing Square.
Nota: si prefereixes eliminar l’opció d’afegir un client directament des del procés de pagament, ves a ≡ Més > Configuració > Procés de pagament > Gestió de clients. A Recopila informació del client, desactiva l’opció Abans del procés de pagament.
Quan iniciïs la sessió a l’aplicació de TPV Square veuràs el teclat numèric que ja fas servir per introduir imports concrets, així com les pàgines de la Col·lecció d’articles i dels Favorits que vas crear. Pots configurar la quadrícula d’articles a una tauleta per afegir una altra pàgina de Favorits, articles, categories, descomptes i molt més. Per canviar el nom de la pàgina o pàgines de Favorits (i anomenar-les Begudes, Menjar, Productes, etcètera), en el moment de crear-les toca la icona de llapis que hi ha al costat del nom. Quan t’hagis familiaritzat amb els canvis en el disseny, pots començar amb el procés de pagament.
- A la pantalla del Procés de pagament, introdueix un import mitjançant el teclat numèric o selecciona un article de la Col·lecció o de les pàgines de Favorits.
- Confirma la informació de la transacció a Venda en curs si fas servir l’aplicació en mode horitzontal o toca Revisa la venda si fas servir l’aplicació en mode vertical.
- A la pantalla Venda en curs, afegeix un client o un descompte, si escau. Després toca el botó Cobra per seguir endavant o bé el botó Desa la comanda per desar la venda per a més endavant.
- Un cop hagis tocat el botó Cobra, processa el pagament amb targeta o cartera digital o bé introdueix manualment la informació de la targeta si el client no és físicament a l’establiment.
- Després d’haver pagat, el client tindrà l’opció de rebre un rebut per correu electrònic o missatge de text, o bé de no rebre cap rebut. Nota: si fas servir Fidelització Square i tens activada la configuració adequada, el client veurà l’opció d’inscriure’s al teu programa de Recompenses de fidelització.
- A la pantalla del Procés de pagament, introdueix un import mitjançant el teclat numèric o selecciona un article de la Col·lecció o de la pàgina de Favorits.
- Toca Revisa la venda a la pantalla del procés de pagament per veure la venda en curs.
- A la pantalla Venda en curs, afegeix un client o un descompte, si escau. Després toca el botó Cobra per seguir endavant o bé el botó Desa la comanda per desar la venda per a més endavant.
- Un cop hagis tocat el botó Cobra, processa el pagament amb targeta o cartera digital o bé introdueix manualment la informació de la targeta si el client no és físicament a l’establiment.
- Després d’haver pagat, el client tindrà l’opció de rebre un rebut per correu electrònic o missatge de text, o bé de no rebre cap rebut. Nota: si fas servir Fidelització Square i tens activada la configuració adequada, el client veurà l’opció d’inscriure’s al teu programa de Recompenses de fidelització.
comandes obertes
En funció del tipus d’activitat del teu negoci, és possible que hagis de desar les comandes dels clients per a més endavant. Sigui que només venen a donar una ullada, sigui que es queden a consumir a l’establiment, és important que et puguis adaptar a les seves expectatives mentre siguin amb tu. Ara pots fer-ho gràcies a les Pedidos abiertos, que et permeten crear, modificar i desar una comanda abans de completar la venda a qualsevol dispositiu compatible.
Activa les comandes obertes a l’aplicació de TPV Square:
Toca ≡Més > Configuració > Comandes obertes.
Activa Comandes obertes.
Un cop activis les Comandes obertes, les podràs consultar, gestionar i completar directament a Comandes, a la pantalla principal del Procés de pagament, des de tots els dispositius.
Si fas servir una tauleta iOS o Android, l’Square Terminal o l’Square Register, veuràs dues opcions addicionals: Fes servir el menú de Comandes obertes com a pàgina d’inici i Fes servir les comandes predefinides. Les pots utilitzar per personalitzar com vols que tu i el teu equip opereu amb les comandes obertes. En activar Fes servir el menú de Comandes obertes com a pàgina d’inici, tornaràs al menú de comandes després de completar cada transacció. Si actives Fes servir les comandes predefinides, tindràs l’opció de crear grupos de pedidos, reutilitzar noms de comandes, especificar el nombre de comandes obertes per grup i accedir als informes dels grups de comandes al Tauler de control en línia de Square.
Pots obtenir més informació sobre com usar Pedidos abiertos con tu negocio.
Reembossa els pagaments
Ens fem càrrec que, a la llarga, no totes les vendes surten bé. Amb uns quants tocs, pots reembossar als clients sense cap dificultat, directament des del TPV Square. Tria els articles pertinents o introdueix un import concret per retornar-lo al client, que rebrà els fons mitjançant la mateixa forma de pagament. També tindràs l’opció de fer reembossaments a una Targeta regal perquè els clients la facin servir la pròxima vegada que et visitin.

- A la pantalla de Transaccions, selecciona la transacció que cal reembossar, fes lliscar per cercar per targeta de pagament o cerca per número de targeta, número de telèfon, nom del client, número de rebut, notes o article mitjançant la barra de cerca.
- A la pantalla de detalls de la transacció, toca Tramita el reembossament.
- Cerca l’article o articles que cal reembossar o toca Import per reembossar un import concret > toca Següent.
- Selecciona el motiu del reembossament i confirma el mètode de pagament original amb el client o toca Afegeix una targeta regal o Fes lliscar per reembossar a una targeta regal.
- Toca Reembossament > Fet.
Un cop es completa el reembossament, se’t retorna a la pantalla de detalls de la transacció. Si el client vol un rebut del reembossament, només cal que toquis Rebut nou i introdueixis la seva adreça electrònica o el seu número de telèfon.
- A la pantalla de Transaccions, selecciona la transacció que cal reembossar o cerca per número de targeta, número de telèfon, nom del client, número de rebut, notes o article mitjançant la barra de cerca de la part superior de la pantalla.
- A la pantalla de detalls de la transacció, toca Tramita el reembossament.
- Cerca l’article o articles que cal reembossar o toca Import per reembossar un import concret > toca Següent.
- Selecciona el motiu del reembossament i confirma el mètode de pagament original amb el client o toca Afegeix una targeta regal o Fes lliscar per reembossar a una targeta regal.
- Toca Reembossament > Fet.
Un cop es completa el reembossament, se’t retorna a la pantalla de detalls de la transacció. Si el client vol un rebut del reembossament, només cal que toquis Rebut nou i introdueixis la seva adreça electrònica o el seu número de telèfon.
Crea articles
Gràcies al redisseny de l’aplicació de Square, crear i gestionar articles és bufar i fer ampolles. Tant si l’acabes d’instal·lar com si ja tens una col·lecció d’articles configurada, pots crear sense cap dificultat articles, categories, modificadors, descomptes i molt més per garantir un procés de pagament àgil i senzill, tant per als clients com per als empleats que fan servir el TPV cada dia.
Nota: la importació i exportació d’articles en bloc encara està disponible al Tauler de control en línia de Square, en cas que hagis de crear o gestionar grans quantitats d’articles en qualsevol moment.

- A la barra de navegació, toca ≡ Més > Articles.
- A la secció Tots els articles, toca Crea un article.
- Introdueix tota la informació que calgui de l’article: nom, categoria, preu, descripció, etc.
- Toca el mòdul d’articles de la part superior de la pantalla per definir-ne el color o fes/puja una foto > toca Fet.
- Toca Desa.
Nota: també pots crear un article tocant un mòdul buit i seleccionant Crea un article des de la quadrícula d’articles.
- A la barra de navegació, toca ≡ Més > Articles.
- A la secció Tots els articles, toca Crea un article.
- Introdueix tota la informació que calgui de l’article: nom, categoria, preu, descripció, etc.
- Toca el mòdul d’articles de la part superior de la pantalla per definir-ne el color o fes/puja una foto > toca Fet.
- Toca Desa.
Nota: també pots crear un article tocant un mòdul buit i seleccionant Crea un article des de la quadrícula d’articles.
Gestiona i crea comandes
Els venedors que gestionen comandes contínuament podran accedir a la secció de Comandes des de la barra de navegació que hi ha a baix de tot de la pantalla. D’aquesta manera, pots accedir en un moment a la informació que necessites per completar les comandes dels teus clients en temps real. Tant si has d’enviar articles a l’altra banda del país com si prepares comandes per a la recollida sense contacte a l’establiment, l’Administrador de comandes de TPV Square és la manera més senzilla de tramitar-les.
Nota: els venedors que no creïn i gestionin una quantitat significativa de comandes no veuran la secció de Comandes a la barra de navegació, però podran accedir a aquesta funció des de ≡ Més > Comandes.

- Toca ≡ Més > Comandes.
- Veuràs totes les comandes de la llista i el temps que ha passat des que s’ha fet la comanda.
- Toca una comanda per veure’n la pàgina de detalls i selecciona Marca com a en curs per iniciar el procés de tramitació.
- En funció del tipus de tramitació de la comanda (entrega a domicili, enviament, recollida a l’establiment o digital), toca Marca com a enviada, Marca com a preparada o Comanda finalitzada.
A partir d’aquí, els passos a seguir variaran segons el tipus de tramitació de la comanda que hagi triat el client. Al llarg del procés es poden confirmar detalls com ara la informació de seguiment, les notes de recollida o entrega, l’adreça i el número de telèfon. També pots comunicar-te amb el client per correu electrònic o missatge de text mitjançant Missatges de Square .
Més informació sobre la gestió de comandes amb l’aplicació de TPV Square.
- Toca ≡ Més > Comandes.
- Veuràs totes les comandes de la llista i el temps que ha passat des que s’ha fet la comanda.
- Toca una comanda per veure’n la pàgina de detalls i fes clic a Marca com a en curs per iniciar el procés de tramitació.
- En funció del tipus de tramitació (entrega a domicili, enviament, recollida a l’establiment o digital), toca Enviada, A punt o Finalitzada.
A partir d’aquí, els passos a seguir variaran segons el tipus de tramitació de la comanda que hagi triat el client. Al llarg del procés es poden confirmar detalls com ara la informació de seguiment, les notes de recollida o entrega, l’adreça i el número de telèfon. També pots comunicar-te amb el client per correu electrònic o missatge de text mitjançant Missatges de Square .
Més informació sobre la gestió de comandes amb l’aplicació de TPV Square.
Si vols acceptar comandes per recollir a l’establiment, has d’activar la configuració Crea comandes durant el procés de pagament a TPV Square. Nota: assegura’t de desactivar totes les opcions de servei al Tauler de control en línia de Square.
Per habilitar la creació de comandes des de l’aplicació de Square:
- Toca ≡ Més > Configuració > Comandes.
- Toca Creació de comanda.
- Habilita Activa la creació de comanda durant el procés de pagament.
Per crear una comanda:
- Des de la pestanya Col·lecció o la pestanya Favorits de la pantalla del Procés de pagament, afegeix articles a la venda en curs.
- Toca Programa la recollida a l’establiment a la dreta.
- Toca Afegeix un client per afegir el client a la venda.
- Selecciona un tipus de comanda (com ara Recollida a l’establiment o Recollida a l’exterior) > toca Següent.
- Selecciona una Hora de recollida > toca Fet.
- Segueix el Procés de pagament.
Revisa les vendes
Per poder tenir un negoci pròsper, és fonamental fer un seguiment de les vendes. Per això, gràcies al redisseny de l’aplicació de TPV Square, podràs accedir a informes en temps real per garantir que tinguis una visió completa de com va el teu negoci, dia rere dia. Des d’informes de caixa fins a gràfics i dades generals de vendes, podràs supervisar el rendiment del negoci des de l’aplicació, siguis on siguis.

- Toca ≡ Més > Informes.
- Tria entre tota mena d’informes, com ara informes de caixa, de vendes, de reclamacions i de fidelització.
- Toca la icona del botó de commutació per establir el període de temps de l’informe i filtrar per dispositiu o empleat > toca Fet.
- Ara pots consultar l’informe en qüestió. Si es tracta de l’informe de vendes, toca la icona de la fletxa per enviar-lo per correu electrònic a l’adreça que vulguis.
- Toca ≡ Més > Informes.
- Tria entre tota mena d’informes, com ara informes de caixa (no disponibles a dispositius mòbils), de vendes, de reclamacions i de fidelització.
- Toca la data a la part superior de l’informe per establir el període de temps i filtrar per dispositiu o empleat, o toca la icona del botó de commutació a l’Square Terminal o a l’Square Register > toca Fet.
- Ara pots consultar l’informe en qüestió. Si es tracta de l’informe de vendes, toca la icona de la fletxa per enviar-lo per correu electrònic a l’adreça que vulguis.
Tanca la sessió
Si, per algun motiu, has de tancar la sessió de l’aplicació de TPV Square, pots fer-ho tocant ≡ Més a la barra de navegació a la part inferior de la pantalla i triant Tanca la sessió.
Preguntes més freqüents
A partir del 22 de juny del 2023, els venedors de Square ja no podran tornar a la versió original de TPV Square. Com que ens volem assegurar que puguis fer el canvi cap a la nova versió sense maldecaps, pots consultar aquesta guia o posar-te en contacte amb el servei d’atenció al venedor de Square si tens cap pregunta.
Els venedors de Square que facin servir dispositius Apple amb qualsevol versió d’iOS podran actualitzar TPV Square a la nova experiència. Et recomanem que aconsegueixis un dispositiu iOS compatible o que compris els components de Square més recents (hi ha opcions de finançament disponibles) per tenir accés a les importants millores i funcionalitats que Square llançarà a partir d’ara.
Sí. A l’aplicació de TPV Square, toca ≡ Més > Personalitza. Afegeix les eines que fas servir més sovint a la barra de menús per tenir-les sempre al costat de Procés de pagament i Notificacions. Toca Desa.
Nota: pots afegir o eliminar fins a dues eines.
Sí. Si prefereixes eliminar l’opció d’afegir un client directament des del procés de pagament, ves a ≡ Més > Configuració > Procés de pagament > Gestió de clients. A Recopila informació dels clients, desactiva Abans del procés de pagament.
Sí. Per canviar el nom de les pàgines de Favorits (i posar-hi, per exemple, Begudes, Menjar, Productes, etc.), toca la icona del llapis al costat del nom de la pàgina en el moment de crear o modificar els Favorits.
En aquests moments, l’opció d’afegir més d’una pàgina de Favorits mentre es fa servir TPV Square en un dispositiu mòbil o l’Square Terminal no està disponible. Com a solució alternativa, pots afegir Categories a la pàgina de Favorits, la qual cosa et permetrà accedir als articles des d’un punt de venda en concret, organitzats per categoria.
Si fas servir una tauleta o l’Square Register, pots afegir fins a sis pàgines de Favorits.
Sí. Si completes una venda per un únic import personalitzat, pots ometre el pas Revisa la venda anant a ≡ Més > Configuració > Procés de pagament > Tipus de pagament > i activar Omet la revisió de la venda.
Si busques una secció de l’aplicació que no es troba a la barra de navegació principal, a la part inferior de la pantalla, toca ≡ Més per accedir a més funcions encara a través de l’aplicació de TPV Square. Des de la secció ≡ Més, pots accedir a Factures, Informes, Articles, Clients, Equip, Saldo, Atenció al venedor i Configuració. Quan no estiguis creant i gestionant comandes activament a través de Vendes en línia Square, la secció de Comandes també es mostrarà a ≡ Més.
Si has activat les contrasenyes, el botó per registrar l’entrada i la sortida es trobarà a la cantonada de la pantalla Introdueix la contrasenya i es mostrarà amb una icona de rellotge. Si encara no has registrat l’entrada o la sortida quan entris la contrasenya, veuràs una notificació que et demanarà que registris l’entrada o la sortida o que tanquis la sessió del tot.