El 86% dels empresaris catalans preveu un creixement del seu negoci en els pròxims mesos

Jul 26, 2023

- 1 de cada 2 empresaris catalans creu que l’economia local creixerà l’any vinent
- El 65% dels empresaris catalans considera Barcelona com un bon lloc per a emprendre
- El 86% dels propietaris preveu un creixement del seu negoci en els pròxims mesos
- El 57% dels empresaris catalans sacrificaria beneficis per a fer costat a la comunitat local
- La inflació i l’augment del cost de vida es perfilen com el principal obstacle (67%) per al creixement dels negocis catalans, la qual cosa porta a què el 32% tingui previst un increment dels preus en els pròxims sis mesos
- El 40% utilitza tecnologies d’automatització per a millorar l’eficàcia del seu negoci en tasques de màrqueting, gestió de comandes i atenció al client

Barcelona - Els empresaris catalans es mostren optimistes respecte a l’èxit dels seus negocis durant l’any vinent. Així ho ha afirmat el 76% dels propietaris de negocis en l’últim estudi realitzat per Square, la companyia tecnològica que ajuda a gestionar i fer créixer més fàcilment a empreses de totes les grandàries amb un ecosistema integrat de solucions. A més, el 86% preveu també un creixement del seu negoci, i és que 1 de cada 2 espera que el nombre de clients de fora de la seva regió s’incrementi en els pròxims mesos.

L’estudi Radiografía del tejido empresarial catalán, centrat en els sectors de la restauració, el retail i la bellesa i cura personal, ha revelat també que la localització dels negocis és, d’acord amb els catalans, un factor rellevant a l’hora de començar una aventura empresarial. El 65% d’ells considera específicament a la ciutat Barcelona com un bon lloc per a emprendre i la majoria mostra una profunda connexió amb la seva comunitat local. Aquest mutu suport porta al 57% dels empresaris a afirmar que és tan important fer costat a la seva comunitat, que estarien disposats a sacrificar beneficis per aquest motiu. No obstant això, gairebé la meitat dels propietaris catalans considera que l’economia local creixerà el pròxim any i el 32% afirma tenir previst un increment dels preus en els pròxims sis mesos.

Els factors que han influït, tant positiva com negativament, en el desenvolupament de l’activitat empresarial catalana durant l’últim any és un altre dels aspectes abordats en l’estudi. “En el costat positiu de la balança, els empresaris destaquen, en primer lloc, el suport de la comunitat local (28%), seguit de la despesa turística (22%) i de la implementació d’eines digitals (21%); mentre que la inflació i el conseqüent augment del cost de vida (67%) ha estat assenyalat com el principal obstacle al qual han hagut de fer front en els últims mesos”, comenta Gonzalo Saenz, Director de vendes de Square a Espanya. “Així mateix, entre els aspectes que limiten el creixement dels seus negocis, destaquen l’augment dels costos de producció (38%), seguit de la captació de nous clients (35%) i de la reducció de la despesa dels consumidors (34%). No obstant això, malgrat la difícil situació econòmica i els importants reptes als quals s’enfronten, els empresaris catalans estan desitjant fer créixer els seus negocis a través de noves formes de venda i l’aprofitament de la tecnologia per a aconseguir la fidelització dels clients”.

La digitalització, una eina per a augmentar l’abast i l’eficàcia

L’anàlisi realitzada per Square demostra, una vegada més, la importància de la presència a Internet, ja que el 44% dels negocis enquestats afirma que més de la meitat de les seves vendes es realitzen en línia. La implementació de canals de venda en línia sembla estar relacionada amb l’edat dels empresaris a Catalunya. Mentre el 46% dels empresaris de la Generació Z i el 47% de la Millennial venen més del 50% dels productes en línia, només el 26% pertanyent a la Generació X i el 33% dels de la Baby boom el fa. Dos de cada cinc comerços catalans realitzen enviaments a tot el país o té previst implementar-los pròximament i, fins i tot, un 32% ja ven a nivell internacional o ho farà en breu. De nou, la generació sembla ser un factor a tenir en compte a Catalunya, ja que un 43% dels empresaris catalans de la generació del Baby boom no envia els seus productes fora del país ni té previsió de fer-lo, igual que un 28% dels empresaris de la Generació X. En canvi, entre un 30% i un 40% dels empresaris de la Generació Z o Millennial ven internacionalment o preveu fer-ho.

El fiançament de la tecnologia destinada a la gestió del negoci a Catalunya és un altre dels elements més sorprenents de l’estudi: al voltant del 40% utilitza tecnologies d’automatització per a millorar l’eficàcia del seu negoci en tasques tant de màrqueting, com de gestió de comanda i d’atenció al client; i un 31% l’empra a més per a gestió d’inventaris. Tan sols un escàs 5% diu no utilitzar la tecnologia per a automatitzar processos en el seu negoci. I és que, per al 82% dels empresaris locals, tenir una aplicació integrada per a gestionar totes les funcions empresarials permetria al seu personal centrar-se en àrees més importants per al negoci.

Edu Catalán, cofundador del restaurant Sandwich Club Barcelona, que porta 15 meses en actiu comenta: “L’entorn econòmic, amb la inflació i l’augment dels costos energètics, ha estat difícil. No obstant això, hem pogut generar ingressos extra gràcies a les eines d’automatització que estem utilitzant i que ens han permès centrar-nos en diversificar la nostra oferta amb el nostre propi disseny de samarretes i d’altres productes no alimentaris, que venem tant en el nostre restaurant com en línia. Saber que la nostra botiga en línia i tots els processos del restaurant funcionen sense problemes, significa poder centrar-nos en oferir la millor experiència a nostres clients”.

Sobre l’estudi Radiografía del tejido empresarial catalán
L’estudi Radiografía del tejido empresarial catalán ha estat realitzat per Square amb el suport de Cint, la companyia líder a nivell mundial en programari tecnològic de recerca de mercats, entre una mostra representativa de més de 500 propietaris catalans de negocis vinculats als sectors de la restauració, el retail i la bellesa i cura personal, al juny de 2023.

Sobre Square
Square facilita el comerç i els serveis financers i els fa accessibles gràcies al seu ecosistema integrat de solucions comercials. Square ofereix un programari específicament dissenyat per a gestionar operacions complexes en restaurants, comerços i negocis de serveis professionals; eines versàtils de comerç electrònic; serveis financers i productes de banca integrats; opcions de pagaments a terminis amb Clearpay; i funcions de gestió de personal i nòmines. Milions d’empresaris i autònoms al voltant del món confien en la tecnologia de Square per a impulsar els seus negocis i fer créixer els seus ingressos. Consulta més informació a https://squareup.com/es/ca
Squareup International Limited, operant sota la marca Square, és una entitat autoritzada i subjecta a la supervisió del Banc Central d’Irlanda.